Als bedrijf wil je je klanten goed informeren. Een veelgebruikte manier zijn brochures en folders. Misschien heb je een algemene folder over je hele bedrijf, maar vaak kun je als expert in je vakgebied ook per dienst die je aanbiedt een folder vullen. Wanneer klanten bij je binnenstappen of wanneer ze in de wachtruimte wachten op de start van een afspraak zorgt een goede presentatie van al je informatie er voor dat klanten een goed beeld krijgen van wat je allemaal te bieden hebt. Zorg dus dat je alle folders en brochures netjes en duidelijk geordend presenteert. Dit is zeker belangrijk als je meerdere folders over verschillende onderwerpen hebt. Hoe je dat doet? Wij lichten een paar handige middelen uit.
Folderhouders op je balie of aan de muur
Op de balie van je receptie zet je folderhouders neer. Als je klant hier even moet wachten valt het oog meteen op de folders. Wanneer ze netjes rechtop staan is er zo eentje uitgepakt. Om ruimte te besparen kun je ook wandfolderhouders in de hal van de receptie aan de muur hangen. Folderhouders zijn er in allerlei maten, van bijvoorbeeld 1/3e a4 tot een groot a4 formaat. Dus als je al een grote voorraad folders of brochures hebt is er altijd een passend formaat folderhouder te vinden.
Ruimtelijke folderrekken
In een grotere ruimte trekt een folderrek veel aandacht. Zo’n zuil heet je als het ware welkom als je een ruimte binnenkomt. En het handige is dat je hem kunt verplaatsen en neer kunt zetten waar het op dat moment handig is. In elk vak kun je een apart stapeltje brochures kwijt. Doordat de folderhouders schuin in het schap liggen valt het oog van klanten hier precies op.
Posters aan de muur
Heb je een belangrijke dienst of boodschap die eruit mag springen dan kun je ook een poster aan de muur hangen. Met een kliklijst of posterklemmen zorg je dat de poster mooi hangt en ook lange tijd mooi blijft. Bij een poster hoef je niet meteen aan een groot A0 formaat te denken. Voor een A4 of A3 formaat zijn ook hetzelfde soort lijsten verkrijgbaar.